Žemės ūkio ekologija
Re: Žemės ūkio ekologija
Tiksliai apibūdinot Mama Smilga - klaikus pagreitis. Bet ar yra išeitis? Kiek apie tai esu mąstęs - ne. Ar galim kažką pakeisti - tikriausiai ne. Kuo didesnis žmonijos progresas - tuo didesnė susinaikinimo tikimybė. Juk kiek tik yra žmonijos istorijoje buvę civilizacijų, nei viena neišliko. O kas išliko? Nedidelės klajoklių tautelės kalnuose arba džiunglėse. Šiuolaikinėje civilizacijoje viskas paremta pelnu. Pelnas per kiekybę (didžiuliai javų laukai, pramonės gamyklos ir t.t.) Gal raktas būtų kiekybę keisti į kokybę? Bet šiame pagreityje kažin ar įmanoma sustoti.
Re: Žemės ūkio ekologija
Žmogaus proto ir realių galimybių užtenka, kad civilizacija ir gamta būtų suderinti taip, kad jie vienas kitam nekenktų. Tereikia iš žmogaus išimti siaurą savanaudiškumą. O dėl nuojautos rėdant žemyn, daug yra sėkmingai ir tenencingai padirbėta tam tikrų sluoksnių, kuriems yra labai naudinga, kad žmonės gyventų baimės būsenoje. Ne sakau, kad viskas tvarkoj su naudojamom technologijom ir panašiai.
Širvintos
Re: Žemės ūkio ekologija
Eimutė rašo:
Gal įsivaizduoji ką tai reiškia? Galima apie tai rašyt knygas, gali kunigas iš sakyklos papasakot, bet realiai... Savanaudiškumas yra labai giliai... neįsivaizduojamai giliai. Taip giliai, kaip ir mūsų kultūra ir "išsigelbėjimo" religija.
Smilga rašo:
Necivilizuotose kultūrose vyrauja animistinės religijos. Jos moko, kad pasaulis- dievų ir dvasių "nuosavybė", tik jie ir jos turi teisę jį valdyt ir visa, kas vyksta- tik dievų ir dvasių valia. Žmogui tik leidžiama naudotis dievų turtais, jei jis to vertas. Žmonės net pagalvot negali apie tai, kad galima kažkaip neatsargiai elgtis su dievų nuosavybe, jie žino, kad už mažiausią nusižengimą gali būt nubausti. Todėl ir gyvena atsargiai, kad neįžeistų dievų ir dvasių ir neužsitrauktų bėdos, stengiasi su jomis ir jais visur sutart.
Dabar jau ir labai moksliškai galima paaiškint, kad animistai- dviem šimtais procentų teisūs...
Deja, žmonijos istorija, skaičiuojanti bent pusę milojono, o gal ir daugiau metų, nežino nė vieno tokio fakto... Tai iš kur galim žinot, kad yra tokios galimybės?Žmogaus proto ir realių galimybių užtenka, kad civilizacija ir gamta būtų suderinti taip, kad jie vienas kitam nekenktų.
Tereikia iš žmogaus išimti siaurą savanaudiškumą
Gal įsivaizduoji ką tai reiškia? Galima apie tai rašyt knygas, gali kunigas iš sakyklos papasakot, bet realiai... Savanaudiškumas yra labai giliai... neįsivaizduojamai giliai. Taip giliai, kaip ir mūsų kultūra ir "išsigelbėjimo" religija.
Mes tam ir kalbam, kad žinotumėm. O kai žinai- baimei nelieka vietos.kad žmonės gyventų baimės būsenoje.
Smilga rašo:
Viena iš svarbiausių to priežasčių- religijų (pasaulėžiūrų) skirtumai. Visose civilizacijose buvo ir yra vadinamos "išsigelbėjimo religijos". Jų mokymai teigia, kad tikrasis gyvenimas yra "kažkur ten", o čia- tik laikina buveinė, kurioje atbuvus viskas bus kitaip, kažkur kitur bus rojus. Taip pat jos teigia, kad žmogus- visos gyvybės šeimininkas ir skirtas jai valdyt. O kadangi anot kažkurio ten graiko "išbandymo valdžia negali atlaikyt nei viena žmogiška siela"- neatlaiko ištisos civilizacijos.Juk kiek tik yra žmonijos istorijoje buvę civilizacijų, nei viena neišliko. O kas išliko? Nedidelės klajoklių tautelės kalnuose arba džiunglėse.
Necivilizuotose kultūrose vyrauja animistinės religijos. Jos moko, kad pasaulis- dievų ir dvasių "nuosavybė", tik jie ir jos turi teisę jį valdyt ir visa, kas vyksta- tik dievų ir dvasių valia. Žmogui tik leidžiama naudotis dievų turtais, jei jis to vertas. Žmonės net pagalvot negali apie tai, kad galima kažkaip neatsargiai elgtis su dievų nuosavybe, jie žino, kad už mažiausią nusižengimą gali būt nubausti. Todėl ir gyvena atsargiai, kad neįžeistų dievų ir dvasių ir neužsitrauktų bėdos, stengiasi su jomis ir jais visur sutart.
Dabar jau ir labai moksliškai galima paaiškint, kad animistai- dviem šimtais procentų teisūs...
Saulius Jasionis
Re: Žemės ūkio ekologija
Kitaip sakant, civilizuotas žmogus gyvena kur nori ir sau tinkamą aplinką (pirmiausia- maistą) kuria pats, pritaiko ją savo poreikiams, o animistas- seka paskui sau tinkamą maistą, klimatą, sąlygas ir pan., t.y. pats stengiasi prisitaikyt prie aplinkos. Bet iš savanaudiškumo pusės- jie abu siekia sau naudos. Vienas- pertvarkydamas pasaulį, kitas- stengdamasis sutarti ir paklusti pasaulio tvarkai.
Saulius Jasionis
Re: Žemės ūkio ekologija
Ir čia jau galima bandyt atsakyt į klausimą apie ekologiško žemės ūkio galimybę. Išeitų, kad vadovaudamasis pirmąja pasaulėžiūra, ūkis niekaip negali būt ekologiškas, nes neekologiškas pats pagrindas- pasaulėžiūra. "Žmogus-kūrėjas"- antiekologinė sąvoka. O jeigu vadovaujasi antrąja- jau galimybė atsiranda. Deja, vėl čia viskas ne taip paprasta...
Saulius Jasionis
-
- Posts: 1831
- Joined: Wed Apr 06, 2011 12:48 am
- Contact:
Re: Žemės ūkio ekologija
Eimute, "tam tikri sluoksniai" intensyviai suka filmus "2012". Mes ne apie tai.
Ariamų dirvų erozija ir "užrūgštėjimas", visuotinis gyvulių šėrimas kombikormais su GMO, visuotinis raundapo vartojimas ne tik kiekvienai dilgėlytei, bet net grūdams brandinti! Pamulčiuokit tokiais šiaudais, skanaus... Laukinių augalų savaiminis apsidulkinimas kultūrinių GMO žiedadulkėmis. Rūšių nykimas. Industrinė tarša. Planetos palaipsnis virtimas į nuodingą sąvartyną. Šitkam visam įžiūrėti nereikia "tam tikrų sluoksnių" pagalbos.
Ariamų dirvų erozija ir "užrūgštėjimas", visuotinis gyvulių šėrimas kombikormais su GMO, visuotinis raundapo vartojimas ne tik kiekvienai dilgėlytei, bet net grūdams brandinti! Pamulčiuokit tokiais šiaudais, skanaus... Laukinių augalų savaiminis apsidulkinimas kultūrinių GMO žiedadulkėmis. Rūšių nykimas. Industrinė tarša. Planetos palaipsnis virtimas į nuodingą sąvartyną. Šitkam visam įžiūrėti nereikia "tam tikrų sluoksnių" pagalbos.
Re: Žemės ūkio ekologija
Gal būt pasirodysiu primityvi, bet man pakeisti požiūrį į ekologiją, gamtą, aplinką padėjo V.Megre ,,ANASTASIJA''. Kalbant apie žmogų, Dievas sukūrė mus kūrėjais, bet paliko teisę rinktis. Kaip mes tą sugebame-akivaizdu. Animistų sąmonėje suformuota nuolankumas, paklusnumas ir baimė. Vadinasi, tik tai gali išsaugoti žmogų...Tai ką gi daryti mums, jei mes nieko nebijome, jei mes esame labai protingi ir nenuolankūs?
O jeigu paprasčiausiai kiekvienam atsigręžti į save, pradžiai. Matyti, ką ir kaip sėju, kuo mulčiuoju, ką pilu į žemę, kaip auklėju, kuo maitinu savo vaikus, nė sekundei nepamirštant, kad viską, kas mums duota, reikia išsaugoti vaikams, vaikaičiams ir t.t. Mes šaukdami garsiai ir kumščiais grūmodami kaimynui už roundapu nupurkštus javus ekologijos neatstatysime. Bet po truputėlį keisdami save ir savo aplinką, savo mintis tikrai daug ką pasieksime.
O jeigu paprasčiausiai kiekvienam atsigręžti į save, pradžiai. Matyti, ką ir kaip sėju, kuo mulčiuoju, ką pilu į žemę, kaip auklėju, kuo maitinu savo vaikus, nė sekundei nepamirštant, kad viską, kas mums duota, reikia išsaugoti vaikams, vaikaičiams ir t.t. Mes šaukdami garsiai ir kumščiais grūmodami kaimynui už roundapu nupurkštus javus ekologijos neatstatysime. Bet po truputėlį keisdami save ir savo aplinką, savo mintis tikrai daug ką pasieksime.
Virginija Jonuškienė
Re: Žemės ūkio ekologija
Tik neįsižeisk - paryškintas esminis "ekologinis" paklydimas.Bet po truputėlį keisdami save ir savo aplinką, savo mintis tikrai daug ką pasieksime.
"Anastasija"- antiekologinis veikalas, labai subtiliai pasinaudijantis žmogaus "evoliucine atmintimi" ir instinktais.
Gamta niekam nepalieka teisės rinktis, ji nepažįsta kompromisų. Dėl labai paprastos priežasties- gamtoje nėra "atskirų protų"- ji vientisa. Mūsų organizmo atskiri organai negali rinktis kaip jiems dirbti, jeigu taip būtų- organizmas baigtų savo gyvenimą. Visi jie dirba sutartinai ir negali būt jokio pasirinkimo. Taip pat ir visi gyvi organizmai pasaulyje- visi dirba sutartinai, o kurie nukrypsta nuo kelio, tai vadinami "evoliuciškai nepasiteisinusiais"...Dievas sukūrė mus kūrėjais, bet paliko teisę rinktis
Iš ko sprendi? Iš tikrųjų yra atvirkščiai: šios savybės valdo būtent civilizuotą žmogų. Animistas neturi ko bijot- juk patys dievai jį globoja .Animistų sąmonėje suformuota nuolankumas, paklusnumas ir baimė
Saulius Jasionis
-
- Posts: 1831
- Joined: Wed Apr 06, 2011 12:48 am
- Contact:
Re: Žemės ūkio ekologija
Geros mintys, Virgute. Tik, manau, Saulius, atskleisdamas priešpriešą tarp "žmogaus-kūrėjo" ir animisto, turėjo omeny išpuikusį "kūrėją", pasišveitusį upių kryptį pakeisti, ir kaip atsvarą jam - žmogų, siekiantį PAKLUSTI GAMTOS TVARKAI.
Re: Žemės ūkio ekologija
Ar galėtumėm pasakyt, kad pvz. inkstai kuria žmogų? Kad yra būtini jo gyvybiniams procesams- taip, bet kad kuria- ne. Ar galėtumėm pasakyt, kad piktybinis auglys kuria? Galėtumėm. Jis kuria sau palankiais sąlygas, tuo pačiu nužudydamas organizmą, kuriame gyvena...
Nereikia keist upių krypties, užtenka pasidaryt morkų lysvę...
Nereikia keist upių krypties, užtenka pasidaryt morkų lysvę...
Saulius Jasionis