Laukiniai sodai

Apie ūkį, kurio neriboja žemės plotas

Moderators: Mama Smilga, saulius

Post Reply
saulius
Site Admin
Posts: 8592
Joined: Thu Oct 09, 2008 3:02 pm
Contact:

Re: Laukiniai sodai

Post by saulius »

Skirtumas tame, kad aš neturiu tiesioginio tikslo apaugint miškus vynuogėmis ar kitais nevietiniais augalais ir tokiu būdu padidint įvairovę. Orlovas turi. Šią istoriją apie Kaukazo sodus pateikiau ne todėl, kad visi pultų sodint ir skiepyt miškuose vaismedžius (ką, beje, ir pats darai, tik kitu būdu), o todėl, kad iš tos kultūros galima daug ko pasimokyt. Sodai- ne esmė. Esmė kaip tai daroma. Pas mus dėl kultūrinių medžių gausos ilgainiui išnyks laukiniai vaismedžiai ir aš suprantu, kad tai nei mums, nei miškui naudos neduos- atvirkščiai. Bet tas nepriklauso nuo sodinimo ar nesodinimo. Tavo aprašytu metodu, kai žvėrys platina sėklas, vyksta lygiai tas pats laukinių vaismedžių naikinimas.
Saulius Jasionis
Laimis Žmuida
Posts: 1173
Joined: Wed Dec 17, 2008 1:00 pm

Re: Laukiniai sodai

Post by Laimis Žmuida »

Nu Orlovas irgi neturi tiesioginio tikslo apsodinti miškus vynuogėmis, tai nelabai suprantu kuo skiriatės. O ko galima pasimokyti iš Kaukazo sodų veisėjų? Kas tas "KAIP TAI DAROMA"? Gal taip pastatę klausimą išsiaiškinsim esmę.
saulius
Site Admin
Posts: 8592
Joined: Thu Oct 09, 2008 3:02 pm
Contact:

Re: Laukiniai sodai

Post by saulius »

Ne iš sodų veisėjų, o iš kultūros. Atkreipk dėmesį į skirtumus: tu sodini sodą sau, o po to netyčia jis plinta kitur. Kaukaziečiai tyčia sodino visiems, o iš to turėjo didesnę naudą sau, negu dabar turi augindami kiekvienas personaliai. Todėl, kad kiekvienas padarydavo kažką naujo, o naudodavosi tuo visi. Tu gi neleidi į savo sodą visų, kurie nori valgyt vaisius? O anie negalėjo taip daryt, nes sodai jiems nepriklausė. Jie jį sodino, skiepijo, dirbo, o jis jiems nepriklausė. Jauti skirtumą?
Žinoma, visa tai darė grynai saugumo sumetimais, nes sodindami sau ir atskirdami mano ir ne mano, būtų iš viso negalėję naudotis sodų vaisiais.
Saulius Jasionis
Laimis Žmuida
Posts: 1173
Joined: Wed Dec 17, 2008 1:00 pm

Re: Laukiniai sodai

Post by Laimis Žmuida »

O ko čia pasimokyt? Jei ateitų pas mane į apylinkes toks pasimokęs iš kaukaziečių ir pradėtų pjaustyt medžius ir skiepyt į juos kažkokius neaiškius vaisius, tai paimčiau kuolą ir per galvą, per galvą... Kad daugiau taip nedarytų.

Taigi kartu draugingai nusprendėme, kad Adygėjai atėjūnai, kurie, vargšeliai, nebesugebėjo pramisti iš gamtos, iki tiek buvo nusigyvenę, jų kultūra visiškai atitolusi nuo gamtos, kūrėsi aulose, tokiuose sugrūstuose kaimiūkščiuose, kur nė obeliai vietos nebuvo pasodinti. Tai ir ėjo į miškus sodinti. O kultūra jų agresyvi, ne gamtinė. Nėra ko iš jų mokytis. Juk jie atėjo į gamtą ir ją iškirto, pasistatė savo aulus ir paskui ėjo niokoti gamtos toliau kiek tik pasiekė rankos ir kojos. Ir propagavo savo varganą gyvenimo būdą kur negali žmogus išgyventi neskiepyjęs ir nevargęs. Agresyvi kultūra. Niekas gi neprašė skiepyt. O vietiniai ten gyveno su neagresyvia kultūra turbūt ir buvo priversti pasitraukti, kaip tai atsitiko ir visame pasaulyje. Na, taip rašo Quinnas. Tikėtina, kad taip ir buvo.

Yra pasaka apie asiliuką gelbėtoją. Tai ir šitas ėjimas ir sodinimas visiems, labai panašus į tą asiliuko darbą. Niekas gi neprašo, o vat sugalvoja aulose sėdėdami išgelbėt pasaulį ir eina, gelbėja. Vieni va gelbėtojai miestuose kastruoja kates, kiti gėjus gina ir transeksualus, treti dar ko prisigalvoja ir neša savo propagandą kitoms kultūroms. Gera matai daro. Čia tas pats agresyvios kultūros modelis. Nėra ko mums čia mokytis, mes patys iš tokios pat kultūros. Mums kaip tik reikėtų mokytis iš aborigenų ar kitų išstumtų tautų, taikių, neagresyvių, neprimetančių savo gyvenimo būdo kitiems, nevykdančių propagandos... Jie vat tikrieji gamtos žmonės, o ne tie, kurie eina visiems sodų sodinti.
inga30
Posts: 980
Joined: Fri Jan 21, 2011 7:25 pm
Location: Kaunas romainiai
Contact:

Re: Laukiniai sodai

Post by inga30 »

Mums kaip tik reikėtų mokytis iš aborigenų ar kitų išstumtų tautų, taikių,

Žinai laimi kokio dydžio bent to aborigenų kaimelio teritorija,kurie vien iš jos minta, ar mes galim ta sau leisti čia. Taip jie visai nieko nesodina ,o mes ka darom ? Ir kodėl nesimokom , nors žinom kad tai blogai ?
saulius
Site Admin
Posts: 8592
Joined: Thu Oct 09, 2008 3:02 pm
Contact:

Re: Laukiniai sodai

Post by saulius »

Mums kaip tik reikėtų mokytis iš aborigenų ar kitų išstumtų tautų, taikių, neagresyvių, neprimetančių savo gyvenimo būdo kitiems, nevykdančių propagandos... Jie vat tikrieji gamtos žmonės, o ne tie, kurie eina visiems sodų sodinti.
Drąsiai tu čia ;). Šiaip teisingos ir neteisingos kultūros skiriasi ne tik tuo, kad vienos vietinės, o kitos ne, o ir tuo, kad teisingos kultūros formuojasi ir gyvena pagal aplinkos diktuojamas sąlygas, o neteisingos- pagal ideologijos diktuojamas sąlygas. Paprastai atėjūnai atsineša kažkokią ideologiją, kuria ir vadovaujasi. Aplinkos sąlygas jie keičia pagal savo ideologiją. Va tai yra agresyvi, neteisinga kultūra. Pas mus yra lygiai tas pats. "Ekogyventojai"- tokia pati agresyvi kultūra. Teisngose kultūrose žmogus nėra nei kūrėjas, nei visa ko šeimininkas- tai agresyvių, naikinančių kultūrų požymiai. Teisingos kultūros likę tik rudimentai, o neteisingos, įskaitant ir GŽ, kuri iš esmės niekuo ne geresnė- visas pagrindinis karkasas. Išsikapstyt dabar iš to- sudėtinga ne tiek fiziškai, kiek ideologiškai. Pramist mažam kiekiui žmonių- įmanoma. Žinoma, pažeidžiant įstatymus, einant į konfliktą su valstybe. Bet tiek to. Kur kas pavojingesnė- ideologinė pusė. Nėra pakantumo tokiai kultūrai, jau nekalbant apie jos palaikymą. Todėl reikalingas kažkoks švelnus perėjimas. Aš suprantu ir palaikau, kad vienintelė teisinga kultūra- ta, kuri nekeičia aplinkos, bet prie jos prisitaiko. Bet tai įsivaizduoji koks yra ideloginis barjeras vien pradėt apie ją kalbėt? Todėl stengiuosi prieit prie šio reikalo tyliai...
Saulius Jasionis
Laimis Žmuida
Posts: 1173
Joined: Wed Dec 17, 2008 1:00 pm

Re: Laukiniai sodai

Post by Laimis Žmuida »

Žinai laimi kokio dydžio bent to aborigenų kaimelio teritorija,kurie vien iš jos minta
Teritorijos dydis šiuo atveju nesvarbus. Kalbame apie kultūros agresyvumą ar neagresyvumą. Mažos gentys ar tautos gali gyventi visai šalia viena kitos, tačiau jeigu jų kultūroje užkoduota, jog tavo laisvė baigiasi ten, kur prasideda kito žmogaus laisvė, tada tu tiesiog nesikiši agresyviai į kitą teritoriją ir nieko nedarai.

O jei, kad ir mažos tautelės, bet jų kultūroje yra aresyvumo, tai jos eis po visą pasaulį ir skleis savo kultūrą, kišis visur, ir ne tik kultūrą skleis, bet va net fiziškai aplinką keis skiepydami ar išdegindami miško plotus. Mažytės danų, portugalų tautelės kai pasiautėjo po visą pasaulį. Ką jiems neužteko žemės savo grūdams auginti? Ne, ne tame esmė. Savo grūdus užsiaugindavo pas save Europoje, o į kitus kontinentus brovėsi ne dėl to, kad padidėtų jų plotai ir galėtų iš rankiojimo išgyventi, o dėl to, kad jų kultūra buvo agresyvi.
Taip jie visai nieko nesodina ,o mes ka darom ? Ir kodėl nesimokom , nors žinom kad tai blogai ?
Tu gal nesimokai, o aš aktyviai mokausi. Kievienais metais stengiuosi kuo mažiau sodinti ir kuo daugiau prisirankioti.
saulius
Site Admin
Posts: 8592
Joined: Thu Oct 09, 2008 3:02 pm
Contact:

Re: Laukiniai sodai

Post by saulius »

Kitas dalykas- visos teisingos kultūros turi visiškai kitokią socialinę struktūrą. O socialinė struktūra yra kultūros gyvybingumo pagrindas. Gamtoje taip jau yra- yra principų kompleksas, sistema, kurioje visos grandys vienodai svarbios ir būtinos. Jeigu paimsi keletą "reikalingų" grandžių, o "nereikalingas" išmesi- nieko nesigaus, kaip ir bet kokioj biologinėj (simbiotinėj) sistemoj. Dabartinėj mūsų kultūra vadovaujasi bibliniu, skaldymo modeliu, kas kultūrą daro negyvybingą ir pavaldžią ideologijai, o ne gamtos sąlygoms.
Saulius Jasionis
saulius
Site Admin
Posts: 8592
Joined: Thu Oct 09, 2008 3:02 pm
Contact:

Re: Laukiniai sodai

Post by saulius »

Teritorijos dydis šiuo atveju nesvarbus. Kalbame apie kultūros agresyvumą ar neagresyvumą. Mažos gentys ar tautos gali gyventi visai šalia viena kitos, tačiau jeigu jų kultūroje užkoduota, jog tavo laisvė baigiasi ten, kur prasideda kito žmogaus laisvė, tada tu tiesiog nesikiši agresyviai į kitą teritoriją ir nieko nedarai.
Teritorijos dydį tokiu atveju apsprendžia maisto ištekliai.Gali gyvent arti viena kitos, kol užtenka maisto ir nėra spaudimo ekosisemoms. Kai tik atsiranda spaudimas- maisto ima mažėt ir vyksta arba karas, arba kraustymasis į kitą vietą. Todėl didžioji dalis teisingų kultūrų, o miškų ir stepių- visos gyvena (gyveno) klajokliškai, nes tik toks gyvenimas evoliuciškai pasiteisino. Sėslus gyvenimas atsirado kartu su socialinės struktūros pakitimu ir idelogija- va dar viena teisingos kultūros grandis. Prisimeni, kai bandėm sudėliot žmogaus teisių kodeksą ar kažkaip panašiai? Viskas atsiremia į kultūrų konfliktą: mes norim užaugint (atgaivint) teisingą kultūrą neteisingos viduje...
Saulius Jasionis
Laimis Žmuida
Posts: 1173
Joined: Wed Dec 17, 2008 1:00 pm

Re: Laukiniai sodai

Post by Laimis Žmuida »

Taip, dabar beveik visos kultūros yra agresyvios. Net tos mažos tautelės, kurios nebuvo agresyvios, kurias išstumdavo iš teritorijų arba jos pačios pasitraukdavo matydamos kitas kultūras, net tos šiek tiek sukontaktavę su mūsų civilizacija įgijo agresyvumo. Dabar tie patys aborigenai apsiovė džinsus ir kuria meninius filmus apie tai kokie aborigenai yra geri, ir kaip juos reikia saugoti. Indėnai, majų palikuonys jau irgi propaganda užsiima. Ir Sibiro tautelių jaunuoliai jau irgi išeina iš savo teritorijos ir paaiškina kitiems kaip gyventi.

Ekogyventojai ir GŽiečiai irgi yra agresyvios kultūros, nes gimėme ir išsivystėme iš šios civilizacijos. Tačiau tiek ekogyventojai, tiek GŽiečiai jau stengiasi vystytis kita kryptimi nei kitos subkultūros išsivysčiusios iš to paties ir agresyvumo kiekį stengiasi mažinti savo ideologijoje. Visi mes iš tos pačios civilizacijos, bet ekogyventojai ir GŽiečiai vystosi į kitą pusę, nei žalieji ar kokie skautai.

Tik vat man keista, kad GŽ ilgą laiką ėjusi neagresyvumo link, nepropogandos, nešvietimo keliu, staiga pakeitė savo įsitikinimus ir dabar ketina imtis propagandos, šviesti žmones... Čia jau agresija. Ir sodinimas miškuose KITIEMS irgi yra agresija.

Įsivaizduok aš dabar atvažiuoju į Kauną, į tavo sauliau sklypelį ir iškertu visas ten augančias obelis ir slyvas, ir pasodinu ten savo mėgstamas laukines. Aš ką darau? O gi nesavanaudiškai sodinu KITIEMS, kad VISIEMS būtų gera. Kad ir tu ar kas kitas galėtų ateiti ir prisiskinti obuolių, gerų obuolių, o ne kažkokių ten kokie pas jus dabar kultūriniai auga.

Matai kokia situacija? Jei aš galvoju, kad gera iškirsti tavąsias obelis ir atnešti savąją kultūrą pas tave, tai dar nereiškia, kad čia yra gėris. Asiliukų gelbėtojų pilnas pasaulis. Neišmano, o gelbėja, arba gelbėja tuos, kurie dar nepasiruošę gyventi kitaip. Ir tai yra agresyvumas. O neagresyvi ideologija yra, kad laisvė baigiasi ten kur prasideda kito žmogaus laisvė. Aš galiu savo įsitikinimus skleisti tik savo sklypelyje kur aprėpiu, o į kitų sklypus kištis negaliu, nes pažeisiu kitų laisvę ir tai jau bus agresyvumas.

Sakai reikia švelnaus perėjimo. Lietuviškos ekogyvenvietės ir yra švelnus perėjimas nuo privačios nuosavybės link visiškos nenuosavybės. Ekogyventojai nėra už privačią nuosavybę kada bet koks ūkininkas nusiperka tūkstančius ar šimtus hektarų ir ten daro ką nori arba kitiems draudžia. Arba parduoda. Ne. Pas ekogyventojus dar yra nuosavybės, tas tiesa, bet jos yra nedaug, tik tiek, kiek gali aprėpti savo fiziniu kūnu ir tai tik laikinai. Ir parduoti to negalima. O šie dalykai ir yra švelnus perėjimas nuo privačios nuosavybės į kitą būvį. O kaip kitaip tu įsivaizduoji perėjimą? Mes tą jau darom. O tu ką siūlai?
Post Reply

Return to “Ūkis be ribų”